Sandved FFO og AKADEMI

FFO:

FFO er et etter-skoletilbud for fotballinteresserte barn fra 1.-4.klasse.

Fra oppstarten oktober 2015 har det vært full aktivitet etter skolen og frem  til middagstider. I løpet av de årene som har gått siden oppstarten  så har Sandved FFO stadig økt i antall aktive barn. Pr. januar 2024 så er vi over 70 barn som deltar på FFO eller Akademi 1 eller 2 dager i uken.

FFO har åpent tirsdager og torsdager, her kan en velge mellom å gå 1 eller 2 dager i uken.

- Fra ankomst går barna i garderoben og gjør seg klar til fotballtrening, og deretter til klubbhuset hvor det blir servert felles brødmåltid og frukt.

- Klokken 14.00-14.25 er det mat, lekser, og frilek ute (med ball).

- Klokken 14.30-15.45 er det organisert fotballaktivitet på enten kunstgressbanen eller i Sandneshallen .

- Klokken 15.45-16.15 avsluttes treningen, alle rydder utstyr og barna går hjem eller blir hentet. Det blir servert yoghurt etter trening.

Vi skal være noe mer enn bare barnepass. På FFO skal alle barn, under  trygge og sosiale rammer, få den beste arenaen for læring. Vi legger stolthet i å skape en aktiv læringsplass hvor alle skal bli sett,  uansett alder, nivå og kjønn. Barna skal «alltid ha ball i beina», som menes at vi skal bruke ball i  stort sett alle øvelser. FFO vil ikke slite ut barna, treningene blir lagt opp slik at det skal være fullt mulig å ha trening/kamp senere på dagen. Våre erfaringer er at barn som deltar på FFO ikke har noe problem med å delta på lagstrening eller kamper samme dag.

FFO ledes av Yngve Hagen, som også er leder av Akademiet, Sportslig leder og A-lagstrener i klubben. Andre instruktører er Ulvar Byrkjedal Berg (visekaptein på A-laget) , samt spillere fra våre ungdomslag.

AKADEMI:

Akademiet er ett ekstratilbud for ekstra ivrige fotballspillere i 5-9.klasse.
Vi har akademitrening tirsdager og fredager, hvor det er mulighet for å være med på både en eller to dager. Det er begrenset antall plasser så per dags dato er det fullt fredager, men noen få ledige plasser tirsdager.

På akademiet jobber vi inn mot ungdomsfotballen og ferdighetsutvikling gjennom temabaserte økter. Det stilles ikke krav til ferdigheter, men det blir lagt vekt på innsats, holdninger og innstilling, dette er noe for de som ønsker å trene enda mer fotball. Alle her stiller på lik linje uansett kjønn og hvilken klasse en går i, og treningene blir lagt opp slik at alle skal oppleve både mestring og utfordringer.

En vil på Akademiet se mange likheter i treningsopplegget fra det vi gjør på A-lagets treninger.

Alle på akademiet får utdelt en t-skjorte og genser som skal være fast treningstøy her.
Det blir servert brødmat så fort de kommer fra skolen.

Treningsøktene er fra 14.30-16.00.

Trener på Akademiet er Yngve Hagen (Sportslig leder og trener A-lag herrer).

PRISER:

1 dag - 800kr/mnd

2 dager - 1200 kr/mnd

PÅMELDING

Har du spørsmål, eller ønsker å melde på ditt barn? Ta kontakt med FFO/Akademi-leder, Yngve Hagen, sport@sandved-il.no, tlf 99 54 28 51, hvor du tar med navn på barn, fødselsdato, adresse, tlf.nr (til begge foresatte), mailadresse, ønskede dager.

OPPSIGELSE

Det praktiseres to fulle måneders oppsigelse på FFO/Akademi.